;;;

Tuesday, October 13, 2009

Di Sini... Saya

"Di sini saya, ya Allah...
sedang mencari-cari cinta-Mu..
kabur saya dek noda dosaku sendiri
bila saya meminta....
Engkau pasti memberi...
pemberian-Mu menurut keperluanku...
bukan pada kehendakku..

Bila saya memohon kekuatan Iman,
Kau makbulkan dengan ujian...
bila saya meminta kesabaran
Kau berikan kepadaku kesusahan....
bila saya memohon kejujuran,
Kau berikan saya segunung amanah...
bila saya meminta....
Kau tetap memberi..
cuma saya yang masih belum mengerti.

Kalau saya mengerti...
tentu tidak goyah hidupku..
kalau saya mengerti...
tentu sudah bercambah cintaku...
kalau saya mengerti...
tidak begini keadaanku.

Sungguh saya, ya Tuhan...
masih belum mengerti.....
walaupun sudah banyak Engkau memberi....
sedikit pula saya mensyukuri.

Di sini saya, ya Allah...
memandang dalam buta...
berbicara dalam bisu...
mendengar dalam tuli....
kerana saya....
masih belum mengerti.

No comments: